شرایط و قوانین

ثبت هر سفارش و یا تراکنش مالی با فروشگاه اپکس تک به معنی پذیرش قوانین و شرایط ذیل می باشد و خریدار ملزم به مطالعه و رعایت قوانین مندرج در این صفحه می باشد.

اطلاعات خریدار :

خریدار می بایست در هنگام سفارش محصول آدرس کامل پستی ، کد پستی و مشخصات خود را با کیبورد فارسی به دقت و کامل وارد کنید و حتما ايميل و شماره تماسی که قرار می دهید معتبر باشد تا در صورت نیاز بتوان با شما تماس گرفت . ضمنا در صورتي كه اطلاعات مندرج در حساب كاربري شما صحيح نباشد ،هرگونه تاخير، اشتباه یا برگشت خوردن مرسوله و ضرر مالی به وجود آمده در ارسال سفارش متوجه خريدار مي باشد .

قیمت ها و موجودی کالاها:

کلیه قیمت ها و تعداد موجودی کالاهای مندرج در سایت به روز و صحیح می باشد، اما برای سفارش عمده یک کالا می بایست قبل از سفارش حتما با بخش فروش هماهنگ نمایید. همچنین درصورت تغییر قیمت ها، سفارشاتی که قبل از تغییر قیمت ثبت شده اند مشمول قیمت های جدید نخواهند شد مگر اینکه قیمت مندرج در سایت به دلیل خطای انسانی اشتباه درج شده باشد.

 نحوه ثبت و تحویل سفارش :

برای ارسال دقیق و به موقع سفارشات مشتری می بایست سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت نماید . در نظر گرفتن این نکته لازم است که در صورت ثبت سفارش در فروشگاه ( قبل از ساعت 11 ) ، تحویل قطعات و کالاها حداقل 2 ساعت بعد از ثبت سفارش انجام پذیرفته و تمامی هزینه ای احتمالی مانند پیک به عهده مشتری می باشد. . حداکثر مدت زمان نگهداری بسته در فروشگاه 3 روز کاری می باشد که در صورت عبور از زمان مقرر بسته به واحد فروش بازگشت داده خواهد شد.

 ارسال سفارش :

در شرایط عادی در صورت پرداخت آنلاین سفارش ها ظرف 24 ساعت کاری بسته بندی و ارسال خواهند شد.  زمان تحویل بسته به مشتری نیز بستگی به روش ارسال کالا دارد. سفارشات ثبت شده طبق روشي كه در زمان ثبت سفارش تعيين مي شود ، ارسال مي شوند و هزینه ارسال و بسته بندی سفارش نیز به عهده مشتری می باشد که در زمان سفارش انتخاب می گردد. همچنین این امکان وجود دارد تا بسته مشتری با روشی غیر از روش های مندرج در سایت ارسال گردد که در این صورت پیش از ثبت سفارش، مشتری می بایست با بخش فروش هماهنگی لازم را بعمل آورد . بدیهی است هزینه ها ، تمامی مسئولیت و آسیب های احتمالی روش درخواستی مشتری به عهده خود او می باشد.

هزینه های ارسال:
تمامی هزینه های حمل به عهده مشتری میباشد.انواع روشهای حمل در قسمت تسویه حساب نمایش داده شده و با توجه به نوع درخواست و سلیقه خریداران قابل انتخاب می باشد. در حال حاضر هزینه ارسال به سراسر کشور به روش پست پیشتاز و سفارشی، برای بسته هایی تا وزن یک کیلوگرم مطابق با هزینه های مندرج در فروشگاه به صورت ثابت در نظر گرفته شده است.

قابل ذکر روش های مانند باربری شامل هزینه ارسال بسته از دفتر فروش به واحد باربری میباشد و اپکس تک از هزینه های بعدی ان که نماینده باربری از شما اخذ خواهد کرد اطلاعی ندارد

 روش هاي پرداخت :

پرداخت مبلغ سفارش تنها به صورت پرداخت آنلاين میسر می باشد كه در زمان ثبت سفارش قابل مشاهده است.

پيگيري سفارشات :

پس از ثبت سفارش در حالت پیشفرض وضعیت سفارش ها “در دست اقدام” می باشد که پس از بسته بندی و ارسال بسته وضعیت آن به “ارسال شده” تغییر می یابد و در ذیل آن کد رهگیری مرسوله نیز قید می شود که مشتری می تواند با مراجعه به سایت  اداره پست و یا تماس با نماینده باربری مربوطه وضعیت بسته خود را پیگیری نماید، همچنین اکثر اوقات در صورت عدم اشکال در سیستم های اطلاع رسانی پس ارسال بسته ها یک ایمیل یا پیامک حاوی کد رهگیری و آخرین وضعیت بسته ، به مشتری ارسال می گردد.

مرجوع نمودن کالا :

پس از دریافت بسته، مشتری 24 ساعت (بسته به تعداد اقلام یک سفارش درصورت هماهنگی با بخش فروش و دریافت تاییدیه این زمان قابل افزایش می باشد) فرصت دارد تا نسبت به تست و آزمایش محصولات دریافتی اقدام نموده و در صورت وجود هرگونه اشکال با تکمیل فرم استرداد بخش فروش را مطلع نماید. بدیهی است که کالاهایی که به علت اشتباه خریدار از قبیل تغذیه با ولتاژ و یا جریان نامتناسب، عدم نصب صحیح و مشکلاتی از این دست، دچار اشکال می گردند ویا مطابق توصیه های سازنده نصب و راه اندازی شوند به هیچ عنوان قابل مرجوع کردن نمی باشد،همچنین هزینه های حمل و نقل برای مرجوع نمودن کالا به فروشگاه به عهده خود مشتری می باشد. پیشنهاد فروشگاه برای ارسال بسته های مرجوعی پست سفارشی می باشد.

در مورد کالاهای خاص و گران قیمت، برای صرفه جویی در زمان و پیشگیری از مشکلات احتمالی ، خریدار می تواند قبل از ارسال سفارش با هماهنگی قبلی ( تماس تلفنی با واحد فروش )  ضمن پرداخت هزینه ،درخواست آزمایش فنی کالا قبل از ارسال را نماید. لازم به ذکر است که ثبت درخواست تست در توضیحات محصول توسط خریدار بدون برقراری تماس تلفنی معتبر نمی باشد.

لازم به ذکر است در صورتی که کالای برگشتی سالم باشد و بخش کارشناسی سلامت آن را تایید نماید متناسب با زمان و مبلغ کالا، هزینه کارشناسی دریافت گردیده و هزینه برگشت کالا نیز به عهده خود مشتری می باشد. هزینه کارشناسی کالا حداقل 20 درصد از قیمت کالا می باشد.

قابل ذکر است زمان برگشت وجه سفارشات به خریدار طی یک زمان مشخص شده ( 2 الی 30 روز کاری درصورت ارائه اطلاعات حساب توسط خریدار و ثبت درخواست بخش فروش با توجه به درخواست خریدار) توسط بخش مالی صورت می گیرد و اطلاعات پرداخت هر سفارش در تاریخچه سفارش مد نظر درج میگردد.

  1. تمامی بازگشت وجه های واحد حسابداری فقط به نام شخص حقیقی صاحب حساب کاربری فروشگاه انجام می گردد .
  2. در صورتی که حساب کاربری ثبت شده در فروشگاه متعلق به سازمان دولتی یا دانشگاه و یا بخش خصوصی باشد می بایست شماره حساب اعلام شده متعلق به همان سازمان یا دانشگاه یا بخش خصوصی باشد.
  3. در صورت عدم تطابق نام صاحب شماره حساب ( یا کارت ) اعلام شده از طرف مشتری با نام حساب کاربری موجود در فروشگاه ، برگشت وجه از واحد مالی و حسابداری صورت نمی گیرد .

گارانتي و خدمات پس از فروش محصولات :

کالاهای ارائه شده در فروشگاه در حالت عادی شامل گارانتي ، خدمات پس از فروش بوده و يا امكان عودت فقط در صورت تشخیص و تأیید کارشناسان اپکس تک امکان پذیر می باشد،همچنین هزینه های حمل و نقل برای مرجوع نمودن کالا به عهده مشتری می باشد و مشتری می بایست زمان لازم برای انجام مراحل تعویض و یا تعمیر را پبذیرد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به آموزش و چگونگی کار با محصولات باید با متخصصان اپکس تک هماهنگ شود تا در صورت نیاز اقدام به آموزش تکمیلی و محاسبه هزینه آن صورت گیرد.

توجه: کالاهای دارای گارانتی فقط با لیبل اپکس تک دارای اعتبار میباشند و کالای بدون اپکس تک فاقد اعتبار است لذا در زمان خرید به این نکته توجه کنید

 ماليات  :

در حال حاضر در خريد نقدي ماليات دريافت شده از مشتري 0 مي باشد .

 لغو سفارشات:

مشتری 3 روز پس از ثبت سفارش فرصت دارد تا بدون ارائه هیچ دلیلی نسبت به لغو سفارش و دریافت وجه اقدام نماید. در صورتی که سفارش ارسال شده باشد خریدار می بایست بدون باز نمودن درب بسته فوراً نسبت به عودت آن به فروشگاه اقدام نماید. در صورت تحویل گرفته شدن بسته توسط مشتری و خارج نشدن کالا از بسته بندی و حالت استاندارد فروشگاه ، طبق قوانین فروشگاه های اینترنتی مبلغی معادل حداقل 20 درصد قیمت هر کالا هنگام بازگشت وجه کسر میگردد. بدیهی است زمانی هزینه سفارش به حساب مشتری برگشت داده خواهد شد که محصولات خریداری شده صحیح و سالم به فروشگاه عودت داده شود. در صورت بازگشت کالا و خارج شدن آن از فرم استاندارد فروشگاه و یا اثبات استفاده شدن محصول ، هیچ هزینه ای به حساب مشتری بازگردانده نخواهد شد. همچنین مشتریان می توانند پیش از ارسال سفارش جهت اعلام عدم نیاز کالای خود با واحد فروش تماس حاصل نموده و پس از تکمیل فرم استرداد درخواست خود را نهایی نمایند. در این شرایط هزینه کالا بدون کسر هیچ هزینه ای به حساب مشتریان بازگشت داده خواهد شد.

لازم به ذکر است در صورت ارسال بسته توسط فروشگاه بازگشت هزینه حمل و نقل امکان پذیر نخواهد بود.

آسيب ديدن سفارش در حين حمل بسته :

سفارشات ارسالي توسط فروشگاه تا جاي ممكن به صورت محكم و با ايمني بالا بسته بندي مي شوند اما با اين حال و با توجه به ممنوعيت ارسال قطعات و لوازم شكستني در تمامي روش هاي ارسال ،بسته هايي كه دچار آسيب ديدگي در زمان حمل شوند ، شامل بيمه هاي اوليه شركت هاي حمل و نقل نمي شوند و پرداخت خسارت نيز متوجه فروشگاه نمیباشد .بر همين اساس در صورت تمايل مي توانيد قبل از ارسال بسته با پرداخت مبلغ كمي بسته خود را بيمه تكميلي (براي آسيب ديدگي زمان حمل) كنيد . براي اطلاع از اين مبلغ با فروشگاه تماس بگيريد (قبل از ارسال بسته حتما مي بايست مبلغ بيمه پرداخت شده باشد تا بيمه نامه مربوطه صادر شود كه در صورت ارسال شدن بسته و عدم پرداخت حق بيمه ، مسئوليتي از اين بابت متوجه فروشگاه نخواهد بود) .

برگشت خوردن یا مفقود شدن سفارش  :

در صورتي كه بسته پس از ارسال به مبدا برگشت بخورد ،علت برگشت بسته بررسي مي شود و در حالتي كه علت آن عدم حضور شخص در زمان تحويل و يا اشتباه بودن مشخصات گيرنده (آدرس ، تلفن ، كد پستي و نام) باشد ، خريدار موظف به پرداخت مجدد كل هزينه ارسال مجدد خواهد بود و در حالتي كه مقصر فروشگاه باشد (ناخوانا بودن آدرس ، درج اشتباه مشخصات و يا مشكل در بسته بندي) با هزينه فروشگاه مجددا ارسال خواهد شد. آدرس مقصد به صورت پیش فرض همان آدرس درج شده در زمان ثبت نام میباشد . در صورتی که خریدار در زمان سفارش ادرس دومی تعریف کند ملاک مقصد گیرنده ادرس دوم یا سوم میباشد لذا به این نکته توجه نمایید.

قابل ذکر است در صورتی که سفارش به هر دلیلی در روش های حمل و نقل که به انتخاب مشتری تعیین میشود مفقود گردد مسئولیت ان به نماینده حمل و نقل خواهد بود و فروشگاه هیچ مسئولیتی را نخواهد پذیرفت لذا در انتخاب روش حمل و نقل سفارش دقت نمایید . تمام سفارشات در تاریخچه سفارش کد رهگیری ان جهت پیگیری مشتریان درج شده لذا مشتری مسئول پیگیری این گونه موارد میباشد . بهترین گزینه بدلیل سهولت و امکان بیمه کردن گزینه پست پیشتاز میباشد

نگهدار در انبار

ثبت درخواست استرداد بر روی کالاهای نگهداری در انبار تنها به مدت 10 روز کاری پس از ثبت سفارش میسر میباشد و تایید استرداد در خارج از زمان فوق ممکن نمیباشد.

سفارشات نگهداری در انبار تنها در مدت زمان سه ماه  از تاریخ صدور فاکتور و پرداخت در انبار فروشگاه نگهداری خواهند شد.

تبصره : در صورتی که خریدار بعد از مدت زمان تعریف شده اقدام به دریافت بسته خود نکند فروشگاه میتواند به صلاحدید خود یکی از روش ها ذیل را به نمایندگی از خریدار اعمال نماید

1- کنسل کردن کالا های خریدار و برگشت وجه کالا ها بر اساس زمان صدور فاکتور بصورت کلی یا جزئی و برگشت وجه ان به خریدار در صورت دسترسی به خریدار بعد از مدت زمان 10 روز کاری از زمان ثبت تیکت به خریدار

2- در صورت محقق نشدن بند 1 در خصوص دسترسی به خریدار فروشگاه میتواند وجه را در امور خیریه به نمایندگی خریدار هزینه کند

3-عدم خرید و کنسل کردن فاکتور با توجه به بند 1 توسط فروشگاه و استفاده در جهت اشخاصی که نیازمند به این قطعات خواهند داشت بدون دریافت هیچ هزینه یا پرداخت هزینه به خریدار

توجه : تمام درخواست های فروشگاه و خریدار باید در سامانه راهنمایی مشتریان فروشگاه ثبت گردد در غیر اینصورت تمام ادعاها و .. بی ارزش و فاقد وجهه قانونی خواهد بود و همچنین تمام هزینه های ارسال در صورت تصمیم خریدار در جهت دریافت بسته بر اساس قوانین فروشگاه برعهده خریدار خواهد بود.

 تخفيف :

در حال حاضر تمامی کوپن های تخفیف غیر فعال می باشند.

پیش فروش :

به صورت پیشفرض در صورتی که کالا در انبار موجود نباشد امکان سفارش آنلاین آن کالا در سایت فروشگاه وجود ندارد اما  پیش فروش یک یا چند کالا، علی الخصوص کالاهای جدید یا سفارشی با هماهنگی قبلی و طبق توافق با خریدار امکان پذیر می باشد، قیمت نهایی کالا ممکن است با توجه به نوسانات بازار و نرخ ارز تغییر نماید.

 اعتبار پيش فاكتور :

اعتبار پیش فاكتور ثبت شده براي پرداخت صرفا سه روز بعد از ثبت سفارش است و پس از اين مدت لغو خواهد شد. همچنین در صورت ایجاد نوسان در بازار قیمت نیز به روز رسانی خواهد شد.

شرایط استفاده از کالا و خدمات فروشگاه  :

خریدار متعهد می گردد بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران از محصولات فروشگاه استفاده نماید، مسولیت هرگونه استفاده غیر قانونی از محصولات ارائه شده در سایت متوجه خریدار بوده و در صورت نیاز به مجوز برای استفاده از یک کالای خاص ، خرید می بایست رأساً نسب به دریافت مجوز های لازم از مراجع ذی صلاح اقدام نماید.

 تغییر شرایط و قوانین :

حق تغییر شرایط و قوانین در هر زمان برای فروشگاه محفوظ می باشد، بدیهی است پس از تغییر شرایط و قوانین نسخه جدید از طریق وبسایت فروشگاه در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.